divendres, 4 de febrer del 2011

Dones que escriuen: Joana Raspall

Com una mena de compromís amb mi mateix us aniré proposant, des d'aquest bloc i des dels altres El diari de 4t C i el de 2n. de Bat -Podem.I punt textos poètics -o potser no, ja veurem- escrits per  dones. Ja sabeu que als nostres llibres de text, i  a les antologies que a voltes consultem no sempre són presents.
La primera ací serà Joana Raspall (1913). Curiosament, tot i que va viure de prop el món de la literatura i l'estima per la seua llengua -"ells van decidir que el català, no, però jo vaig triar el català, sí"- no començà a publicar fins ben gran (teatre al 1964, poesia per infants 1981, narrativa 1994). La seua obra, doncs, és diversa i variada, i, pel que fa a la poesia, molt dedicada als infants.
 
L'ESPERA

T'espero i sé que vindràs.
       Se'm fa l'hora cançonera,
       que qui espera, desespera!
Enyoro el jou del teu braç
on el meu cos troba força,
que sóc la flor que es colltorça
si es queda sola en el vas.
Em cal aquell entramat
de llaços i serpentines
que només tu saps amb quines
arts tan dolces has trenat.

Sento que vindràs aviat.
Vull desfer-me de neguit,
i que tu no trobis noses
quan vulguis collir les roses
que em floreixen dins del pit.

(De Llum i gira-sols. Barcelona: Columna, 1994)
 Per trobar més informació sobre aquesta autora, podeu seguir els següents enllaços:
LletraA
Escriptors.cat.Joana Raspall
Viquipèdia
Biblioteca Montserrat Roig



Poemes:
Podries
Antologia breu a Escriptors.cat
Recull de haikús
Darabuc